Annons

Insändare: ”Varför kan vi inte helt enkelt ha fler alternativ att välja på?”

Inger Karlsson menar att Växjö kommun när de valde att säga upp en utav två parkeringsappar ställde till det för kommunens skattebetalare.
Insändare • Publicerad 9 september 2024
Detta är en insändare i Smålandsposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Just nu är Easypark den enda appen för Växjös kommunala parkeringar.
Just nu är Easypark den enda appen för Växjös kommunala parkeringar.Foto: TT

Växjö Kommun väljer att säga upp en av två valbara appar och behålla endast en, Easypark. Men, oj då, de börjar ta ut en serviceavgift av sina kunder.

Då börjar kommunen och Smålandsposten nogsamt informera om hur man gör för att slippa avgiften. Tack, det är ju bra, men det man missar att tala om är att med den inställningen i appen kan man bara parkera i Växjö. Dessutom endast på kommunens egna parkeringar.

”Som vanligt glömmer kommunen vem de är till för: Oss skattebetalare.”
Annons

Om du till exempel, hemska tanke, vill parkera på någon privat parkering eller om du befinner dig någonstans utanför Växjö och ska parkera fungerar inte appen utan du måste återigen gå in och ändra inställningen. Varför kan vi inte helt enkelt ha fler alternativ att välja på?

Som vanligt glömmer kommunen vem de är till för: Oss skattebetalare.

Inger Karlsson

Annons
Annons
Annons
Annons