Motreplik: ”Det är en konst att kommunicera och vara tydlig”
Vi kritiserar inte utvecklingen av UppComs tjänster. Vi vet att ni arbetar för Uppvidinges och säkert även kundernas bästa. Men något gick fel under vägen uppenbarligen och när man ringde till kommunens växel och bad att få tala med någon ansvarig på UppCom, fick man besked att gällde det bredband, skulle man ringa den nya operatören direkt. Vilket gjordes. Flera kunder än vi, gjorde detta.
”Det är en konst att kommunicera och vara tydlig, samt att följa upp att verkställigheten har fungerat.”
Förhandsinformationen som gick ut, sa att man bara skulle dra ut kontakten och sätta i den igen, så skulle fiber-TV fungera som vanligt. När sedan tre veckor senare en tjänsteman dyker upp och ska byta ”dosan i väggen” – ”för det är det som måste till”, då hade en uppföljning av info, inte bara till kunderna utan kanske även internt på kommunen varit på plats. Till saken hör att TV-bolagen Allente och Telenor inte hade fått någon info om annan uppkoppling.
Det är en konst att kommunicera och vara tydlig, samt att följa upp att verkställigheten har fungerat.
Margareta Schlee (M)
Anders Käll (M)
Tidigare inlägg i debatten: